| Home | Kdo jsem? |

Avokádo

4. dubna 2016 v 7:00 | Petr

Avokádo




Energie: 1018 kJ
Kalorie: 243 kcal
Bílkoviny: 2 g
Sacharidy: 6 g
Tuky: 24 g
Vláknina: 5 g
Voda: 67 g
Pozitivní vliv na:
+ Koncentrace
+ Hubnutí
+ Menstruace
+ Paměť
Prevence:
Minerální látky:
Draslík - 503 mg
Fosfor - 38 mg
Hořčík - 29 mg
Mangan - 0,18 mg
Měď - 0,22 mg
Sodík - 3 mg
Vápník - 10 mg
Zinek - 0,41 mg
Železo - 0,60 mg
Vitamíny:
A, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, C, K

Svými vlastnostmi avokádo výrazně vyčnívá nad ostatním ovocem. Skládá se z bezmála osmdesáti procent tuku, bohaté dávky prospěšných vitamínů, antioxidantů a minerálních látek. Za zmínku stojí i obsah bílkovin, který je v porovnání s ostatním ovocem, ale i zeleninou, překvapivě vysoký. Obsahem živin se avokádo přiblíží dokonce i vajíčkům nebo masu.
Je to právě zdravý tuk, který činí avokádo tak úžasnou potravinou. Najdeme v něm více než polovinu mononenasycených kyselin, asi deset procent polynenasycených mastných kyselin a okolo patnácti procent nasycených mastních kyselin. Tyto kyseliny jsou pro tělo velmi prospěšné a není vůbec třeba se jich obávat.
Též obsah vlákniny je poměrně vysoký a činí více než čtvrtinu doporučené denní dávky.

Chuť:
Jsme zvyklí, že ovoce bývá při konzumaci velmi šťavnaté (hrozny, jablko, pomeranč). Avokádo se ovšem podstatně liší. Rozhodně není šťavnaté, je spíše tuhé a mazlavé, něco jako máslo. Téměř 24% tuků v tomto ovoci se tedy zkrátka nezapře. Pokud ho ochutnáte poprvé, asi vás svou chutí nijak nenadchne, patrně o něm neřeknete, že je chutné, ale rozhodně ani hnusné. Je zkrátka takové nijaké. Vše je o zvyku, časem vám zachutná.

Tipy:
  • Nenechte se zmást tím, že v různých obchodech mohou avokáda vypadat jinak. Jiná barva nebo tvar nemusí znamenat, že je avokádo přezrálé nebo nezralé. Většinou se pouze jedná o jinou odrůdu, kterých existuje hned celých patnáct.
  • Kupovat BIO avokáda je nesmysl. Jsou dražší, ale od běžných avokád se neliší. Nepropustná slupka avokáda je totiž naprosto skvělou ochranou, která nepropustí žádné chemické látky a tudíž není potřeba kupovat BIO.
  • Důležité je koupit zralý plod. Nedozrálý plod bude hořký a tvrdý a rozhodně vám nebude chutnat. Zralý plod se vyznačuje svou pružností. Lehce ho zmáčkněte, pokud povolí, je zralé. Někdy je však lepší koupit si avokádo nezralé a nechat si ho dozrát až doma. To zabere tak tři čtyři dny.
  • Konzumace je jednoduchá. Rozřízněte plod na půl a vyjezte vnitřek lžičkou.
  • Po rozkrojení plodu pokapejte avokádo citronovou šťávou. Zabráníte tak tomu, aby se zdraví prospěšné kyseliny zoxidovaly.

Jak poznat zralé avokádo?

Autor: Zde


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ta "neviditelná" :) Ta "neviditelná" :) | Web | 4. dubna 2016 v 18:02 | Reagovat

Avokádo jsem ještě nikdy nezkoušela, ale ani nevím, zda chci.. :-D Každopádně, jestli tady bude více takových článků o potravinách, tak na to se opravdu těším, jelikož je to zajímavý..a dozvědět se něco navíc neuškodí :-)

2 Honza Honza | Web | 5. dubna 2016 v 8:21 | Reagovat

Moc hezky rozebrané avokádo. Jinak toto ovoce se také hodí do mixovaných smoothie nápojů, jen pak dělá hustší konzistenci.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama